rodsa.net

RODSA - Asociatia de Vanzari Directe din Romania - Romanian Direct Selling Association - Adresa pe Internet: http://www.rodsa.ro

Fotografia mea
Nume:
Locația: Cluj-Napoca, Romania

Dipl. Math, Manager MLM International Romania, RODSA Chairman

marți, martie 14, 2006

Prin ce se deosebeşte o afacere legală de o schemă piramidală mascată?

Schemele piramidale caută să câştige bani pe seama persoanelor recrutate. Companiile de marketing în retea conlucrează cu distribuitorii pentru a câştiga bani împreună, în timp ce aceştia îşi dezvoltă propria afacere din vânzarea de produse sau servicii. Înainte de a intra într-o afacere, fiecare persoană trebuie să investigheze cu atentie oferta. Cea mai simplă metodă de a cunoaşte oferta unei afaceri de marketing în reţea este de a răspunde la urmatoarele trei întrebări:

Cât trebuie sa plateşti pentru a deveni distribuitor (deci care este investiţia)?

  • Care este investiţia iniţială? DACA ACEASTA ESTE CONSIDERABILĂ, FIŢI ATENŢI! Suma platită pentru înscrierea într-o companie de marketing în retea este de obicei mică (de regulă costul unui pachet de vânzare sub preţul practicat de companie). Aceste companii au interesul de a face cât mai uşoara şi mai ieftină înscrierea.
  • Pe de alta parte, schemele piramidale îşi obţin marea parte a profitului din înscrierea noilor recruţi. De aceea, costul pentru a deveni un distribuitor este de regulă ridicat. ATENTIE: SCHEMELE PIRAMIDALE MASCHEAZA ADESEA COSTURILE DE ÎNSCRIERE CA PARTE DIN BANII NECESARI PREGATIRII, SERVICIILOR COMPUTERIZATE, ACHIZIŢIONĂRII STOCULUI DE PRODUSE, etc. Aceste costuri în realitate s-ar putea sa nu fie deloc scumpe sau “necesare”, dar se va exercita o presiune considerabilă pentru a ca distribuitorul să “beneficieze de toate avantajele acestei oportunităţi”.

Compania răscumpără stocul de produse nevândute?

  • Compania răscumpără stocul nevândut? DACA EXISTA ŞANSA SĂ RAMÂNEŢI BLOCAŢI CU TOT STOCUL DE PRODUSE NEVÂNDUTE, FIŢI ATENŢI! Companiile care condiţionează intrarea în afacere de cumpărarea unui stoc iniţial, de regulă răscumpără produsele nevândute, dacă distribuitorul se decide să iasă din afacere.
  • Unele ţări au impus prin lege garanţia răscumpărării produselor, într-o peroadă de timp limitată. Codul de Etică adoptat de asociaţiile de vânzări directe recomandă ca răscumpărarea să se facă la cel puţin 90% din costurile iniţiale.

Produsele companiei sunt vândute consumatorilor?

  • Vânzarile se fac către consumatori? DACA RASPUNSUL ESTE NU (SAU NU PREA MULTE), EVITAŢI OFERTA! Acesta este un element cheie. Companiile de marketing în reţea (ca şi alte metode de desfacere) depind de vânzările făcute consumatorilor şi de crearea unei pieţe. Acest lucru impune existenţa unor produse de calitate, la preţuri competitive.
  • Pe de altă parte, schemele piramidale nu se bazează pe vânzarile de produse către consumatori. Profiturile sunt realizate din volumul de vânzari către noile persoane recrutate. Acestea cumpără produsele din obligaţia de a se înscrie, nu pentru că acestea ar fi bune sau la un pret avantajos. Stocul cumpărat nu se răscumpără în cazul schemelor piramidale.